Friday, May 3, 2013

~kejadian berdarah~

salam jumaat semua....
mesti ramai yg cuti hari ni kan, nak balik kampung, nak mengundi....
opsssss....pasal politik xmo cakap lebih2 ye kat sini...

alkisah nya ptg semalam...
kan our area ni, ptg semalam x hujan....
kalau x, tiap2 ptg mmg hujan je manjang......
so, mmg janji dgn ajmal tiap2 pagi sebelum hantar dia pegi school,
kalau x hujan ptg ni, kita g playground...
masalah nya mmg hujan, so, mmg x dpt la pegi kan....
ptg semalam alhamdulillah x hujan....
excited la nak bw diaorg g playground...

sekali tu, dah smpai, parked keta,
masa tu aku kat pintu passenger, buka kan pintu utk aqil...
tetiba ada kereta berenti sebelah tu,
terus la aku tergesa2 suruh aqil keluar sbb dia parked rapat sgt dgn keta aku....
then, terus la aku tutup pintu, sekali tu, ambik kau..........


jari kelinking tersepit dekat pintu....
jari tu terlekat kat pintu, tp aku tarik jugak....
berdarah....
bengkak...
berdenyut2.....

tp dalam pd tu pun, aku pergi jugak bw anak2 g playground...
alang2 dah smpai kan......
xkan nak ajak balik.....
tp sekejap je la sbb bila cite kat ajmal, terus dia ajak balik...
siap tanya lagi  "mama boleh drive x nih?"
bila dah nak smpai dekat2 area rumah, siap cakap,
" mama, x payah bw masuk kereta kat dalam, letak luar je, nnti papa balik, biar papa bw masuk dalam"
adoi la...terharu betul la anakanda sorg ni.....
otw back tu, mmg jgn cite la.....
asyik2 la aku menjerit sbb sakit....
berdenyut2 satu hal......

balik tu, terus naik bilik, duduk dalam bilik....
ajmal ambikkan minyak gamat, suruh letak kat luka...
nasib la aqil x brp sihat semalam,
so, dia pun x de la buat perangai ke apa kan.....
terharu betul mama dgn ajmal...huhuhu....

so, semalam, cuti la memasak...
hahaha...padahal, tghri tu dah marinate ayam nak bakar.....
malam td mmg x boleh tido la...
berdenyut2....ntah pukul brp tertido......

hari ni masih lagi sakit, tp berdenyut2 dah kurang la......
cuma bengkak la....kembang darah.....

huhuhu.....
oklah u all, selamat berhujung minggu,
sapa2 yg balik kg tu, hati2 di jalan raya....
jgn memandu ikut perasaaan.....

selamat mengundi pada yg mengundi,
buat la pilihan yg terbaik utk masa depan kita semua....
hahahaha....


3 comments:

fazilzura said...

lorrr... tersepit jari ke? sabo je leew ye .. denyut nye xyah ckp ler.. zr penah ooo tersepit 4 jari kt pintu van .. tu pun zr tarik jgk .. dh ler g bercuti kt PD.. huhuhh sakitttt..

haah kan , now ptg je ujan ... akil pun x leh main kt area tasik

Afne said...

msti sakit tu.. hati2 tutup pintu.

mama_umar_maryam said...

adoyaii..saket tuhh..huk3..slmt mengundi ana :)