Wednesday, August 21, 2013

~kisah abang2 pulak~

hi all....
asyik la letak cerita arissa je kan,
hari ni kita cite pasal 2 orang abang ni pulak la...
nnti aku cite mcm mn reaksi diaorg bila dah ada adik ni erk..tu next2 entry la...

skrg ni, 2-2 mmg duduk dgn mama kat kg...
so, sementara ni, tumpang school kat kg dulu..
alhamdulillah so far so good....
diaorg seems happy sangat2 duduk kg... everytime papa ajak balik kl, mesti xnak...
nak balik kl if mama and baby ikut sekali...
kalau x, nak duduk kg dgn mama dan baby...
tiap kali tanya, best ke duduk kg?
and jawapan diaorg, 'mestilah best'...
kat kg ada macam2....
mama fikir, mesti sbb kawasan kg ni luas..senang nak bergerak bebas...
rumah tok ma tok ki ni pun agak besar dr rumah kat kl, so,
berlari je la keje nya...selalu kena marah sbb berlari dalam rumah...
ye la..kalau berlari kat bahagian atas rumah tu, bising la bunyi, pastu gegar2 la sikit..
sbb bahagian atas papan...x tau nak cakap mcm mn dah suruh jgn berlari...tp mmg x reti2 nak jalan...
hahahaha..
hari tu awal2, aqil ada complaint, rumah kg ni panas la, xde aircond mcm rumah kl...
tp bila tido malaam, hah baru tau mcm mn sejuk nya rumah kg....
hahaha...


ni aktiviti lepas maghrib....kalau x mengaji, mama akan suruh diaorg buat buku aktiviti tu...
xnak la asyik main je kan....
kat kg ni, sekolah nya smpai tghri je...so, balik sekolah, bagi diaorg rehat2 jap..
dlm pukul 2-3 ptg tu suruh diaorg buat buku aktiviti x pun bagi diaorg tgk tv...
lepas asar baru bagi diaorg main kat depan rumah...
before 7 mmg kena masuk rumah, mandi semua....

tu je la aktiviti diaorg sehari2 kat kg ni...
tp kenkdg bagi jugak diaorg g keluar dgn tok ki or g rumah makcik...
kesian jugak kat diaorg takut bosan kan.....


1 comment:

| SUE | said...

sejuk mata memandang!