Thursday, June 25, 2009

~monthly check up~

semlm, 24/6 ada monthly check up kat klinik kesihatan ibu dan anak salak selatan....aku smpai dlm kul 805am, dpt turn no 7...biasa dpt turn no 5 ke bawah...dah la tu..lmbt sikit servisnya semlm...bkn apa, aku tgk yg turn awal2 dr aku tuh, semua dah yg sarat2..pastu ms aku masuk tuh, ada akak yg turn ke-5 tu x siap lg...sbb nya kandungan dia bermasalah...erm..patut la lambat...check up aku semlm memberansangkan..he3x...

berat; 48.7kg (naik 1.7kg)
panjang baby; 22cm
hb; 11.9

bp brp erk..lupa aaa..tp ok la..xde kena tegur apa2 la..aku pun setakat ni alhamdulillah xde apa2 masalah cuma kenkdg time pas mkn tu muntah2..tp x selalu la...selera mkn pun masih kurang..mkn pun dlm kuantiti yg sgt sikit....xpe la..at least aku mkn kan....

erm...borak2 dgn nurse tuh psl kes aku deliver kan ajmal hr tu kan..pastu dia kata, insyaallah kalau xde apa2 aku mmg boleh bersalin normal...(mmg tu la yg aku selalu dok doa skrg ni)..tp..kata nya lg...biasa nya kalau 1st czer, 2nd bleh jer normal..but kalau 1st and 2nd, czer...mmg 3rd kena czer gak...adoi..takut lak dgr...tp xpe..aku kena pk +ve...jgn ulang kesilapan dulu...insyaallah semua nya ok...

6 comments:

itangmanih said...

huhu...berat badan na tu mcm berat bdn akak time sekolah dulu...hehehe

~ana~ said...

heh heh heh...berat ni pun last cecah ms sek men dulu..pas tuh terus je angka 5 kat dpn..x sangka dpt cecah lg angka 4 kat dpn ni...

Afne said...

ana, mcm skit je org check up sana. afne check up kt seputeh sampai lewat skit dlm 7.45 pn dh no puluh2. tp lps deliver nnti kena refer salak south pulak.

~ana~ said...

afne, mmg x ramai sgt la..best la sbb cpt kan...kalau check up budak2, ana tgk lg cepat servis diaorg even budak2 yg nak check up tu rmai..cuma tmpt cam sempit sikit la..tp ok la..

ana pernah smpai kul 750, dpt turn no. 3...:)..

erm..lg satu, ms ambik no. tu, dia mmg campur sekali dgn budak2 nye chek up tp pas tu diaorg akan asingkan, so, jd lg cepat la..

Afne said...

uiks lg best ni ana. bkn dia ada certain day utk preggy mommies ngan bdk2nya ehh? ini sdh bgs kan. stop bawak hana kena bawak adik dia lak hehe

~ana~ said...

xde la afne..diaorg campur je...tp pas register, diaorg akan asing2 kan la mn utk baby check up, mn utk pregnancy check up.. dtg je hr apa2 pun dr isnin-khamis..jumaat xde rsnya...