Thursday, September 20, 2012

~semester baru~

dah 2 hari dah masuk kelas di semester baru...
cuak jugak rasa nya...
perasaan...mcm awal2 masuk semester 1 dulu...
mcm2 pertanyaan di benak fikiran,

'boleh ke aku nak buat semua ni'
'boleh ke catch up semua ni'

takut sebenar nya, sbb sem ni aku rasa makin tough...
tp ye la kan..kalau fikir logik, makin tough la..
xkan makin senang plak...

semalam ada perjumpaan pasal Projek Sarjana 1...
terserempak dgn senior...
tnya diaorg pasal subjek2 yg aku ambik sem ni...
kebetulan lecturer yg ajar bbrp paper yg aku ambik sem ni sama dgn diaorg sem lepas...
mula la cuak bila dia kata;

'owh..lecturer tu kedekut markah sikit'
'lecturer A ni ok tp result kitaorg hari tu, sorg je dpt A, yg lain B+..'

erm..pening la aku gini...
SV dan penilai utk projek sarjana 1 pun dah tahu...
aku xtau la nak kata bersyukur or sebalik nya bila dpt tahu SV ni...
SV aku mmg ajar aku research methodology sem lepas...
dia ok, tp.........arghhhhh.....ntah la...
senior kata, dia sgt sibuk, so, agak susah nak jumpa dia...
yea..tu mmg aku tahu sbb masa dia ajar kelas aku sem lepas pun, dia agak sibuk...
manjang je nak cepat....

tp ada la jugak kawan2 cakap, ni opportunity la...
sbb nnti banyak benda kita boleh belajar dgn dia...
experience dia mmg banyak..
and dia pun sebenar nya idola aku...
dan sbb dia jugak la hati aku terbuka utk sambung phd nnti...
insyaallah, kalau di murah kan rezeki, di kurniakan tubuh badan yg sihat...

tp apa2 pun xpe la....
moga aku berjaya mengharungi 14 minggu yang mendatang...
tgk takwim universiti, awal bula 1 tu, aku dah start exam...
bila kira2 mcm kejap je masa berlalu...
moga semua nya di permudah kan...
insyaallah....




8 comments:

AdanyaKauUntukku said...

bila tengok org nak pi belajar nieH
hati cam meronta2 tuk sambung belajar....

tapi bila fikir kan kemalasan..tersimpan kembali impian ituuuuu

Huda said...

good luck ana! insyaAllah mesti boleh punya :)

aThidEaN said...

iallah boleh
kita dah tahu akan ada susah payah bila berjihad ni, :)

Kesuma Angsana said...

wish u gd luck ye dear

nieda said...

Good luck ana

Syida said...

bestnye belajar balik.....
rasa mcm nak belajar lg

mama_umar_maryam said...

heheh,1st impression mase aku jmpe SV aku..pehh baik giler prof nih..SV aku pon gile bz,rmi gak ckp aku untung dpt die,tapii,hanya kite yg memahami pe'el die bile dah kenal,huhu..kuat smgt ana!

mama_umar_maryam said...

heheh,1st impression mase aku jmpe SV aku..pehh baik giler prof nih..SV aku pon gile bz,rmi gak ckp aku untung dpt die,tapii,hanya kite yg memahami pe'el die bile dah kenal,huhu..kuat smgt ana!