Tuesday, September 7, 2010

~buffet ramadhan, santai cafe~

tinggal brp hari je lg nak raya kan....
mesti dah ramai gantung kuali kan...
aku pun sama...
mood nak masak tu lari ke mana2 ntah....
dr minggu lepas lg lari..
lari x balik2 pun..bila la dia nak balik...
mood nak raya pun xde...
aku xtau la mood apa yg ada dlm diri aku skrg ni....

aha..pd sapa2 yg dah gantung kuali tu,
kalau dah bosan mkn mknan kat bazar ramadhan,
bleh try berbuka puasa kat sini....




nama rest; santai cafe
lokasi; kat hukm, opposite sek men sains selangor...
price; rm15 nett-dewasa, rm8 nett-kanak2
tel no;0123844454

taste ok la..sedap..ayam bakar dia sedap gilos...
tp x banyak choice mcm kat hotel
tp berbaloi la dgn apa yg u bayar kan....
org sungguh ramai..padat..

sbb murah kan...
kitaorg hr tu, konon g lambat la sbb dekat dgn umah..
sekali tu, smpai, org penuh gile..beratur ambik mknan...

kalau nak ala carte pun ada jugak tp kena order awal ms booking tmpt tu gak
sbb kalau korang order ms korang smpai, lmbt sikit la sbb tukang msk sibuk memasak kan...dulu aku pernah mkn western food kat sini...tp rs dia biasa2 je...
aku rs dulu pernah letak kat blog pasal santai cafe ni..duk godek2 cr link x jumpa plak...

ada incident la plak ms mkn tu...
biasa la aku kan..hantu mkn....
nmpak mknan lupa pd anak2 dan mr azamingatan jap
ajmal duk kat kerusi biasa la..
aqil duk kat babychair...
ada la meja kosong kat sebelah aku,
aku letak pinggan2 yg dah habis kami mkn kan...
pastu g ambik mknan...
sekali aku smpai kat meja, tgk2 aqil selamba kodok tarik pinggan tu
aku sempat jerit abg...aqil......
pastu pinggan tu pun jatuh pecah ke lantai....
ish ish ish.....aqil aqil....
but alhamdulillah, xde apa2 terjd.....
seb baik....so, kena bayar la harga pinggan tu..
seb baik la x mahal...
ok aqil, mama potong duit raya aqil erk..heh3x...

pastu nak cite pasal layanan...
eh aku ni kalau x kutuk2 x sah kan...
xde la...sj berkongsi cite kan...

majority waiter & waitress semua ok2
layanan bagus sgt...
siap hntr ke meja pun ada....even buffet...
tp sekali tu kan, sengal 2 org waitress ni....
dia duk tunggu kat mknan tu, 1st2 aku jalan, aku ambik apa ntah..
pastu aku pusing ambik benda lain plak...
bleh plak waitress tu tegur, "bkn td dah ambik ke"
eh eh aku bayar utk buffet la..
ko pehal nak sekat2 aku kan...
sengal!
aku balas la aku kata td ambik mknan lain...
tunjuk muka jeling2 sikit terus blah...

pastu kan, kitaorg booking awal..
request nak babychair..dam meja utk 4 org
so, diaorg kata ok la...
smpai2 org dah penuh, tgk meja kitaorg xde baby chair pun...
meja tu utk 2 org je...
geram gile aku...
camna aku nak mkn...anak aku nak duk mn...
bila aku mintak dgn waiter, dia kata dah habis...
aku mengamuk kat situ then waiter tu pun blah..
aku g cr2 tgk2 ada 1 babychair free...
alahai...kata dah xde..
aku faham la kan korg bz ambik order, hntr mknan...
tp aku dah request awal2 kan....

ok, pd sapa2 yg berminat, call je utk booking...
aku xtau la last dia rabu ke khamis
sbb ada org kata ura2 raya jatuh hr khamis kan...
mesti la diaorg pun nak tutup awal kan...

eh eh saya ada upload sikit gmbr kat entry nih...
jom la jamu mata..
gmbr hasil shopping tu xleh nak letak sbb nnti x seperais la kan..:)

4 comments:

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

aku terliur tgk gmbo2 makanan tue .. heh..heh.. citer tak best psl waiter situ ye .. sabojelah keje nak tak nak jer .. pastu nak sound2 customer ..adehh

~ana~ said...

kak d, terliur erk..xpe nnti pas berbuka bleh la mkn..:)

mama_umar_maryam said...

aiseh,br nk tgk hasil soping,hehehe, oklah murah rm15,ade rest baru kt bangi nih rm11 promo time pose je,hehehe

nieda said...

sesekali buka kt luar best jugak..tapi thn ni nieda mmg buka kt rumah je..susah ada anak kecik ni..hihihi