Friday, October 15, 2010

~nasi dagang, karipap, kole kacang, the coffee bean & tea leaf~

wah..hari ni bleh plak buat tajuk mcm tu kan....

actually semalam dept kami buat makan2...
sbb ms raya br ni, our dept. xde pun buat mkn2,
so ini la masa nya....

menu2 seperti yg terpampar sebagai tajuk di atas..

-nasi dagang
from restoran nasi dagang ulik mayang. ingat kan nak tempah kat mak kwn aku kat kg baru...tp makcik tu x ambik tempahan sikit2...dia ambik minimum 1 gantang. kitaorg just nak order 15 pax. nak order kat tempat yg aku biasa breakfast kat kg baru tu, tp cook dia la plak ada hal semalam...so, aku terus la suruh one of my office mate pergi tempah kat ulik mayang sbb rumah dia dekat situ je.

-karipap sardin
tempah dgn neighbour kakak telephonist

-koleh kacang
as usual la dgn pakcik mindef tu...

and my boss telah bermurah hati sponsor kek, choc and puff from the coffee bean.
this is my 1st time i mkn cake from the coffee bean...
owh tidak lupa jugak...saya telah 'pau' boss saya utk beli kan saya 1 slice red velvet cake.
sj nak try red velvet cake ni kan sbb bnyk sgt bc kat blog2 lain psl red velvet cake n macaron. so, macaron je la x try lg...but one of my officemate dah try macaron tu, n she said, so sweet...so aku rs x payah la sbb aku bkn nya suka sgt benda yg tooooooo sweeeeeeet ni....


xde plak gmbr nasi dagang yg dah buka..bila dah bukak,
aku terus mkn sampai lupa nak ambik gmbr....
see...letak atas troli je kan...heh3x..








Brownie's, Opera cakes, Royal Chocolate, Chocolate Tarts and Chocolate



Chicken Mushroom Quiche, Chicken Pie and Tuna & Spicy Chicken Puffs.
kalau kat coffee bean, menu dia, In a Puff party packs.



Red Velvet Cake


Royal Choclate Cake-from The Coffee Bean

di pendek kan cerita, semua cake n choc from The Coffee Bean tu sgt la manis....toooooo sweeeeet...smpai hilang rs choc tu...royal choc cake ni aku mkn satu sudu kecik je...red velvet tu aku share dgn officemate aku pun x habis lg...hu3x...

apa2 pun best sgt..mkn smpai kenyang...thanks boss sbb belanja kami..bln depan belanja lg erk..:)

16 comments:

A D I A said...

ni belated jamuan raya la kirenya ye. mmg, cake boffe bean manis sgt, tak sesuai unt org kencing manis. eh org kencing manis makan kek kat mana2 pun tak sesuai hehe.

mama tisya said...

sedapnye yg dr coffee bean itu

rATu kEBaYA said...

tak pernah mkn kek coffe bean... tapi jamuan ni mmg meriah dgn makanan...

SyidaGorjes said...

tak bape suka makan kek yg terlalu manis, nanti dtg penyakit.
kena sederhana dlm pemakanan.hihiii

~ana~ said...

adia, bos i yg ada kencing manis tu selamba badak je mkn..hu3x..kitaorg doa ingat dia mc hr ni..x rupa nya..hah3x..

~ana~ said...

kak erryn,

sedap tp manis leting...:)

~ana~ said...

aishah, ana pun ni 1st time mkn kek coffee bean...cukup la makanan ni utk 7 org kat dept. ni..:)

~ana~ said...

akak gorjes mmg kena jg..nnti bila dtg penyakit dah xbleh nak gorjes lebih2x..:)

Nana said...

sedap x nasi dagang ulik mayang tu xpenah try

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

gempaknya menuuuuuuuuuuuuu

mama_umar_maryam said...

ana,klu cbean ni zt cume bygkan caramel iceblended je,arghhh,heavennn

~ana~ said...

nana, sedap la bg kita...tp ada lg tmpt lain yg lg sedap dr sini...try la..

~ana~ said...

kak d, biasa2 je...:)

~ana~ said...

zt, tu la..ana x pernah lg mkn kek ni dia..tp sumpah manis weh.....hu3x...

Lyana said...

kak..sedapnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

~ana~ said...

lyana, mmg sedap......:)