Wednesday, June 8, 2011

~finally....~

akhir nya tanggal 4 jun 2011, selamat berlangsung majlis pertunangan abang aku yang ke-2 bersama pilihan hati nya. congrats to both of you...cepat2 decide theme color utk kawin yea..:)

hantaran utk abg aku ni la yg aku buat 2-3 minggu lepas tu. alhamdulillah siap jugak hantaran tu..simple2 je..janji ada...nasib baik hantaran 5 je. sirih x payah buat, coklat aku tempah, so, 3 je la kena buat. ok la kan..x banyak...aku buat dgn kak la. kak la yg bnyk tlg jugak..

coklat tu cantik sgt (bagi aku la)..berpuas hati sgt2...aku tempah kat kak arah..puas hati betul dgn servis dia. nnti aku cite kat next entry pasal chocolate tu.

majlis start patut nya pukul 2, tp biasa la..janji melayu..dekat pukul 3 jugak smpai kalau x silap. kami smpai jb dlm pukul 12, berehat2 kat rumah mak (besan ma) kat skudai, pukul 2 br bertolak ke pasir gudang. alhamdulillah cuaca cerah je...tp ms nak smpai tu, kami tercari2 no jalan x jumpa...hah3x...4 buah kereta berpecah, masing2 cr sendiri. last2 kami tnya je org kat situ. dia bgtau..alhamdulillah jumpa. gps x dpt detect..ampes la gps nih....

ok, x payah cakap bnyk, layan gmbr je ok...


rombongan kami. x ramai pun. family aku dgn family che ngah. ma kata, x payah la ajak ramai2 sgt sbb bertunang kan. lgpun jauh kan...


hantaran dr pihak perempuan, theme; purple

hantaran from our side, them; pink

majlis br nak start

coklat yang aku tempah...





ayah aku dgn wakil tuan rumah dgn berbicang...

cincin untuk merisik dan rantai tangan untuk bertunang.

ma sarung cincin..

part nak pakai kan rantai tangan, susah plak sbb kena bukak cangkuk tu. maka yang pakai bj pink tu la tukang sibuk...:)

hah...dah pun.....

aku rs gmbr kila dgn 3 org budak ni la paling bnyk2. 3 org ni aku rs x reti2 nak turun dr pelamin. asal org nak ambik gmbr, diaorg pun nak jugak.....:)

tgk la..ni br 3 org, 3 ragam, 3 jenis peace yg berbeza di tunjuk kan....


adik aku..twin


family aku. ayah plak xde dlm gmbr ni..mana la ayah aku pergi time nih....


owh..penutup kena adda gmbr family kecik aku. chiq, gegor la gmbr ni. dlm kamera nmpak lawa...


makan time. owh..aku mmg dah tgh lapar...padahal kat rumah mak dah belasah roti jala dan kuih muih ni aku melantak lagi...aku kan kuat mkn..ayam masak merah dia sedap sgt..aku terbayang2 lagi weh...adoi la..... aku rs, chiq mesti pening tgk aku mkn...hah3x...

ok. sekian la cerita aku pada hujung minggu lepas. dah boleh tarik nafas dah sikit..start bln depan kena plan utk majlis kawin plak. date x decide lg tp kena la get ready kan..buat apa yg patut...hu3x...

15 comments:

rATu kEBaYA said...

part makan paling meriah..

dah lama takder kenduri tunang2 ni.. rindu plak.. nak tgu anak kecik lagi.. hehe.. gediks jekan

~ As ~ said...

tahniah, sekarang juga aku bgtau bob. Aku rasa ni bukan awek dia yg dia dl rambut pendek aku jmpa raya haji 2007 tu kan?

shakila mubarak said...

mkn kenyang x tu seme2? nti jgn serik tau dtg uma i. klau turun jb tu, singgah2 lah.. : )

~ana~ said...

aishah-part mkn mmg ana suka..hah3x..

as-mmg yg ni la..dulu free hair skrg udah bertudung gitu..

kila-pas ni bg alamat guna kognitude gps tau..:)

Nana said...

cantik pelamin & hantaran kaler pepel

zaidah said...

tahniah untuk abang...

itangmanih said...

kila,blk umah mlm tu akak belasah perabih nasi jagung & ayam merah...hahaha...
nana,kalu confirm nk langsung bln 11,mmg kena start dh plan/survey/buat apa yg patut..akak plak sibuk gk nk prepare utk fuad nnt..

maya amir said...

bile majlis kawennye? pompuan tu kat pasir gudang ye:)

|| sue-imanja || said...

aqil nampak tembam la....comey!...cantik² hantaran dr pihak lelaki

~ana~ said...

nana-cantik sbb favourate color ko kan...hah3x..

zaidah-thanks...:)

akak-na rs hr tu na mkn 4 ketul ayam msk merah tu. mmg terbyg2 la weh...sedap..hah3x...abg kata bln 11 takut bertembung dgn election je. abg kata mcm ura2 nak buat election bln 11.erm..

maya-date x confirm lg. nnti nak hire en arjoo ambik gmbr wedding boleh ka? ha'ah kat pasir gudang..maya kat mana yea..nnti time kawin, kita jumpa erk insyaallah...

Cik Pah said...

sepupu aku suma kecik kecik lagi.. belah pais pun dah abis suma kawuin..hanya tunggu orng punya majlis kawin je rkot baru boleh feeling makan kenduri ..

awak nampak lagi muda dari adik adik awak..

Cik Ina Do do Cheng said...

semoga perkahwinan abang ana berkekalan hingga ke akhir hayat. cik ina tertarik ngan cokelat.sedap.

Cik Ina Do do Cheng said...

Ana maaf, tertulis perkahwinan plak, sebab nampak meriah sangat cam kenduri kahwin. Betulkan ayat cik ina ye.

itangmanih said...

kalu pengantin nk gk 11/11/11,guane?apa2 pun hrp jgn bln 12...sgt pack ms tu...cousin (helmi anak uncle yg masuk IJN dulu tu) + fuad kawin..

~ana~ said...

cik pah-ana ni x sbr nak tunggu majlis kawin..best la..mkn2, berkumpul sedara mara ramai2...:)

kak ina-thanks..:)

akak-harap2 jd la bln 11 nih...owh..helmi tu dah nak kawin erk....