Friday, April 15, 2011

~training~


hari apa ntah baru2 ni, bos letak broucher training atas meja.
aku tanya;

aku; u nak suruh i pergi ke ni?
bos; u kata nak pergi course, ni i dpt broucher ni, u pergi la..isi form semua, nnti submit kat i.




tp rs mcm xnak pergi pun ada. tp bila fikir2 balik, pergi je la. course ni pasal grooming & etiquette. bila tgk topic tu, aku fikir, agak nya bos aku ni tgk aku selekeh sgt skrg ni kot. sbb tu dia suruh aku pergi kursus grooming bagai ni kan...xpe la..pergi je la...x luak pun..bkn nya kena byr pun...lgpun dah lama aku x g course kat luar. nnti mula la time appraisal melopong sbb x dpt markah kat bhgn training.

erm..pastu mula la fikir plak, mcm mn aku nak mengepump. ni salah satu faktor yg buat aku malas nak g course kat luar sbnar nya. sbb nak pump tu xtau waktu bila. pastu nanti nak letak susu kat mn....nak kena fikir tuh.

bila aku cite kat mr azam pasal course ni, dia pun kata, 'ntah2 bos u nmpak u x kemas mcm dulu kot, sbb tu dia suruh u pergi course nih' ..hu3x...ampes je mr azam nih...

tp mmg pun, aku pun rs aku dah makin selekeh. dr bujang, kawin, anak sorang, anak 2 org dah makin kurang berseri aku nih. bkn apa..malas sbnar nya nak bersiap bagai ni. aku rs aku perlu buat transformasi la...

erk..korang yg mengepump, kalau g course, letak susu mcm mn erk? ada aku bc, diaorg bw ice pack tu, letak kat dlm beg avent tu pastu letak ice pack. ada jugak aku bc, dia mintak tlg staff hotel simpan kat fridge diaorg. erm...pastu kan, korang pump time break tu ke..mcm mn? erm.......thank u in advance pd sapa2 yg bg pendapat.

6 comments:

Cik Pah said...

waktu cik pah course dulu.ice pack tuh kasik peram siap siap.. so..bawak gi course..

time tea break tuh ..gi pam sekejap.. pastu waktu lunch pun gi pam sekejap..

balik kene cepat lah..sebab takut ais tuh cair

rATu kEBaYA said...

tu lah masalahnya pulak ye.. tapi kursus ni dengar dari kawan yg pernah pergi.. dia kata bagus

SyidaGorjes said...

bestnye pegi grooming course, i like!

nieda said...

kalau nida dulu letak dlm cooler bag. Mlm sebelum pergi sejukkan 3 keping ice pack. Ada masa pump pastu simpan dalam cooler beg. Memang susu sejuk mcm dalam petia ais. Ice pack tu boleh bertahan 12 jam

mama_umar_maryam said...

aku blm ade pglmn mengepam smbil kene g meeting/cfnce..rasenye klu trus terang kt hotel tu diorg bagi kot

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Ana, maaf makcik tak dapat bagi jawapan, sebab tak de pengalaman tu. Baguslah pergi course dapat tambah ilmu.