Monday, December 6, 2010

~info terkini~

salah seorang ahli keluarga terapat saya adalah org tinggi dalam Jabatan Peguam Negara. so, dia mmg close la dgn polis2 di kawasan kuala lumpur ini sbb tugasan dia mmg berhubung dgn polis2. semalam beliau mengirim kan sms ini kepada saya;

IMPORTANT MESSAGE FOR EVERY FEMALE WHO GOES TO WORK, COLLEGE OR SCHOOL ALONE. if u find a child crying on the road showing u his/her address & asking u to bring him/her there. take him/her to the police station.no matter what u do, DON'T go to that address. this is a new way for gang members to rape females. please sms/ inform this to all the girl & boys, so, they can inform all their friends & family members. thanks. ASP ***** *****. D9-bukit aman.

kata nya, ASP itu sendiri yg menghantar sms ini kepada dia, so, ini bkn la sms berantai yg xbleh kita percayai. sama2 la kita sebar kan kepada semua, agar kita semua lebih berhati2.

_________________________

minggu lepas asyik dgr pasal rompakan berparang, minggu ni plak, dpt sms ni...takut sgt rs nya skrg ni....dah x selamat dah kita...mn2 pun kita berada, mmg kena sentiasa berjaga2...

korang semua di harap spt sebar kan msg ini. sama2 la kita berdoa agar kita semua senriasa berada di dalam lindungan Allah s.w.t...amin...

3 comments:

rATu kEBaYA said...

macam2 sekarang ni tektik diorang ni ye.. takutlah..

~ana~ said...

aishah, tu la..mmg kena berhati2 walau kat mn pun berada...

Md Fuad Safian said...

zaman sekarang susah kite nk percayekan org.. mcm2 care dan taktik diorg gune...