Monday, December 20, 2010

~monday blues~

monday blues datang...
malas nya nak buat keje...
rs mcm nak duk rumah lagi..tdo dan rehat2...
sabtu dan ahad br ni x rehat sgt rasanya..
mr azam keje 2nd shift...
bila dia keje 2nd shift tu, aku rs aku penat sgt..
x kira la time tu aku keje ke..x keje ke...

semua kerja2 rumah sempat aku buat...yela..kdg2 ada je x sempat buat sbb keluar la..
basuh baju, iron bj, masak, kemas rumah, kemas rumah, kemas ruah...
ye....mmg kemas rumah je la..
smpai adik aku tnya, x takut ke kalau tetiba org dtg rumah, rumah x kemas ni..
(sbb ms dia smpai tu rumah tgh bersepah..hah2x..)
hah3x..sapa la nak dtg rumah aku nih....
ajmal dan aqil mmg x reti nak duk diam...
aku kemas diaorg sepah2 kan..berulang2 smpai brp kali aku kemas pun aku x ingat...
kenkdg rs mcm baik hari2 aku g keje...hah3x....
budak tgh nak membesar..mcm tu la...

seronok jugak sbb dapat gomol2 diaorg....
best gomol2 diaorg...main nyorok2 dgn diaorg...
aku suka main nyorok2 dgn diaorg...hah3x..
kelakar bila teringat ajmal tercr2 aku...
aqil rileks je...hah3x...

kira nya sabtu ahad br ni mmg x kuar langsung...
eh tipu..kuar jap ptg sabtu tu g giant sbb adik aku dtg, dia nak ajak g guardian..
x sampai pun stgh jam keluar..heh3x...
semalam plak ada kenduri kat bukit rahman putra.
kawan mr azam ms SMTTAR kawin.
gigih la jugak pergi, even mr azam masuk keje pukul 2.

penat sungguh aku rs minggu ni...
rs mcm nak lepak rumah lagi je....
gomol2 ajmal dan aqil bagus jugak....

aku rasa housewife, even duk rumah je tp penat lg berganda dr org bekerja ni...
kan...kan....

14 comments:

rATu kEBaYA said...

betul dok rumah lagi penat dari bekerja... tak larat rasanya.. kemas sana.. sinun pulak yang bersepah..

Nana said...

hehehe
kita mmg kalau bole nk terus skip je monday
tau2 je ari rabu hahaha kan bez

nieda said...

monday blues...semua org melaluinya

~ana~ said...

aishah, tu la kan...kerja kat rumah tu x penah habis rs nya..ada je yg nak di buat..

~ana~ said...

nana, tu la..kan best kalau rabu terus..hah3x....

~ana~ said...

nieda,hu3x..tu la..alahai monday....

Hairil Rizal said...

Mmg sangat bercinta nak pegi keje kalau hari Isnin..camne ya nak buat utk ilangkan rasa tu?

Ishhh...

A D I A said...

semestinya duk umah lagi bz dari kerja. kerja non stop pagi sampai malam. cuma i tak masak je la sbb duk dgn my mum hehe.

~ana~ said...

hairil rizal,
kena cr semangat kerja yg hilang tuh...i ni dah cr tp x jumpa2 lg..agaknya time2 appraisal nnti br jumpa kot..heh3x...

~ana~ said...

adia, tu la..mmg sibuk kan..keje non stop.hu3x...

Ey said...

Dok rumah mmg penat, aku ne bangun kol 5 pagi, meniaga jap on9, packing brg, kemas rumah, uruskan anak, masak tengahari, buat brooch,buat minum petang, bw anak g taman, sediakan makan mlm, main dengan anak jap, buat brooch lagi, meniaga jap on9, baru tido..kdg2 kol 2 pagi tak tido lagi...dan kdg2 aku rasa mcm tension tahap gaban..tak sabar nak g keja, nak pakai lawa2, nak bergaul dengan org.kadang2 betul2 tekanan...huhuhuhu

Mama NeeYa said...

nana...mmg betul... fulltime housewife mmg pnat sgt2 compare keje.. tu tak saba nk keje ni...uhuhu...tak larat... baru ank sorang... esk2 tatau nk ckp camne...

~ana~ said...

ey, aku bc diary harian mung tu pun aku rasa mung penat..hu3x...xpe ey, semua ni akan berakhir x lama lagi..heh3x...

~ana~ said...

huda, nnti kot2 bila dah keje, stress plak...pastu rs..baik duk rumah gini....hah3x...